dinsdag 7 september 2010

Even schrikken

Ook vanmiddag ging ik na mijn werk even mijn gmail checken, deze keer niet in een internetcafé, maar in zo'n telefoonwinkel, waar je ook voor weinig geld kunt internetten. Ik was maar 50 eurocent kwijt. Deze keer was ik niet blij met het bericht.

AJ

Hoe slim denk jij eigenlijk dat je bent? Uit mezelf zou ik waarschijnlijk nooit bij deze blog terecht zijn gekomen, maar als je ermee gaat adverteren op toiletdeuren, mag je natuurlijk verwachten dat ook iemand eens gaat kijken die behoort tot wat jij 'de verkeerde kant' noemt. Je hebt het ook ergens over een 'netwerk'. Nou, het hele netwerk is inmiddels op de hoogte. Dat netwerk is je zelfs dankbaar! Je hebt ons erop opmerkzaam gemaakt dat je niet voorzichtig genoeg kunt zijn. Degenen die jij A en B noemt zijn niet erg gelukkig met je. Zij zullen hun extra inkomsten gaan missen. Een van hen zou misschien achteraf spijt kunnen krijgen van zijn slechte gedrag en kunnen proberen een deal te maken met justitie. We hebben ze heel goed duidelijk gemaakt dat dat zeer onverstandig zou wezen. Degene die jij Hans noemt heeft ervaren dat wij geen enkel risico nemen. Die BB kan ook beter wat voorzichtig zijn, denk je niet? We zijn niet uit op een grote schoonmaak. Stuur haar maar een kopie van dit mailtje, dan begrijpt ze wel wat er kan gebeuren en hoeven wij geen verdere maatregelen te nemen. Wat we noodzakelijk vinden, vinden we niet per se leuk. Je hebt jezelf, dat geef ik ruiterlijk toe, goed kunnen verstoppen. Houd het gewoon zo. Kap er mee. Je hebt al aardig geluk gehad dat die twee stommelingen zich niet kunnen herinneren wie er destijds naast hun aan de bar zat. Je moet maar zo denken: hoe verder je bij ons uit de buurt blijft, hoe minder kans dat wij je leren kennen.

NN


Ik heb zodra ik thuiskwam BB inderdaad een kopie van dat mailtje gestuurd en haar aangeraden haar hoofd voorlopig niet boven het maaiveld uit te steken. En nu zit ik dus met de vraag of het verstandig is door te gaan. Is het wel zinnig? Van het begin af aan wist ik al dat het moeilijk zou zijn de zaak boven tafel te krijgen en nu kan het alleen maar nog moeilijker worden. Ik moet weer even stevig nadenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten